Smartlog v3 » Paw Hedegaard Amdisen » Pressemeddelelse: Ny folketingskandidat for SF i Horsens-kredsen
Opret egen blog | Næste blog »

Paw Hedegaard Amdisen

Frihed i lighed og broderskab

Pressemeddelelse: Ny folketingskandidat for SF i Horsens-kredsen

3. Aug 2010 23:49, Paw

SF har fået ny folketingskandidat i Horsens kredsen. Det er den 34-årige Paw Amdisen, der overtager pladsen efter Sanne Rubinke, som har fået tilbud om og takket ja til at opstille i en Århus-kreds.

Paw Amdisen, der er uddannet idéhistoriker, er lærer ved Odder Højskole og har siden januar 2010 været medlem af byrådet i Horsens for SF. Paw sidder i Børne- og skoleudvalget og er også formand for kommunens nyoprettede Bæredygtighedsudvalg.

Paw udtaler:

”Jeg er utrolig glad for at have fået denne mulighed. Danmark trænger i den grad til, at der kommer nye politiske kræfter og ideer til magten. I snart ti år har vi haft et VKO-flertal. Det har ikke været godt for fællesskabet Danmark. Velfærden smuldrer, imens de mest velstillede får endnu en skattelettelse. Det hænger ikke sammen, og det vil jeg gerne være med til at ændre.

Det er som om fokus i politik i dag er mere på form end på indhold. Jeg mener det er vigtigt, at vi begynder at fokusere på indholdssiden. Vi står ved en skillevej. Vi kan vælge at forsætte med VKO’s nationalistiske snæversyn og økonomiske egoisme eller vi kan vælge at finde nye måder at styrke fællesskabet på. Jeg og SF vælger klart det sidste”.

Frem til den 21. august vil der være urafstemning om placeringen af de forskellige SF-kandidater i Østjyllands storkreds. SF Horsens vil gerne benytte lejligheden til at takke Sanne Rubinke mange gange for årene som folketingskandidat i Horsens-kredsen.

Du kan følge Paw på facebook, twitter og på SF Horsens’ hjemmeside www.sf.dk/horsens.

Kontakt:

Paw Amdisen, byrådsmedlem og folketingskandidat, SF, Horsens: 21334989.

Paw Hedegaard Amdisen

Mig og eksistensen